Готуємо учнів 1-4-их класів до дієвої участі у житті школи.
Наших найменших помічників активно залучаємо до усіх сфер активної виховної і творчої діяльності в школі.
Педагог-організатор – ТИМЦІВ Н.В.
Учнівське самоврядування – добровільне об’єднання учнів, мета якого – сформувати в дітях почуття господаря школи, класу, вміння співпрацювати на принципах партнерства, гласності, демократизму.
ДЕНЬ САМОВРЯДУВАННЯ У ШКОЛІ. “ВЕСЕЛІ ПЕРЕРВИ”
Причини, що спонукають до булінгу
Все залежить від мети, яку кривдник переслідує. Здебільшого булер так самостверджується в колективі. Ще сьогодні подається багато негативної інформації по телевізору чи в інтернеті, агресивні комп’ютерні ігри теж можуть спонукати дитину до агресивної поведінки. Також причиною подібної поведінки може бути насильство в сім’ї. Коли батьки змушують дитину робити те, чого вона не хоче. Навіть якщо дитина стала тільки свідком такого насильства, все одно в подальшому вона «переносить» цей негатив на інших.
Як розпізнати, що дитина стала об’єктом булінгу і що робити
Зазвичай від булінгу страждають діти, які відрізняються від інших — кольором волосся, може якимись фізичними вадами. Хоча потерпілими можуть стати не тільки фізично слабші чи менш обдаровані діти. Навпаки, вони можуть гарно вчитися, бути інтелектуально розвиненими, але, наприклад, одягатися не дуже привабливо. А буває причиною булінгу стає заздрість з боку однолітків.
Насамперед вчителі і батьки повинні звернути увагу на зміни у поведінці учня чи учениці:
- замкнутість, поганий настрій та пригніченість;
- погіршення успішності в навчанні;
- не бажання ходити у школу або дитина ходить до школи іншим шляхом;
- нестандартні розмальовки в зошитах чи на руках дитини.
Батьки повинні любити дитину. Якщо дитина міняється — це завжди помітно. Значить, настав час поговорити з нею. Тактовно і без тиску, щоб дитина довірилася і розповіла про свої проблеми. Дитина повинна бути впевнена, що вдома її зрозуміють, завжди допоможуть, дадуть пораду, а не покарають за якісь дії.
Як не допустити проявів булінгу в школі
Школа один із основних агентів гендерної соціалізації дитини. Саме на вчителях та вчительках лежить відповідальність за те, щоб вчасно виявити прояви булінгу і попередити його наслідки.
Для цього потрібно:
- постійно вести роз’яснювальну роботу серед учнів усіх вікових категорій. Проводити теоретичні та практичні навчання. Для найменших школярів — це заняття у вигляді гри з використанням інноваційних технологій. Під час тренінгів та практичних уроків вчити дітей слухати один одного, поважати іншу думку і разом знаходити правильне рішення;
- у випадку проявів булінгу не треба замовчувати проблему, інакше це може привести до шкоди фізичному або психічному здоров’ю дітей;
- проводити тренінги з питань протидії булінгу для вчителів, адже вони теж можуть стати його жертвами з боку школярів.
Здобувачі освіти:
– Право на отримання соціальних та психолого-педагогічних послуг як особа, яка постраждала від булінгу (цькування), стала його свідком або вчинила булінг (цькування)”;
– Зобов’язані повідомляти керівництво закладу освіти про факти булінгу (цькування) стосовно здобувачів освіти, педагогічних працівників, … інших осіб, які залучаються до освітнього процесу, свідком яких вони були особисто або про які отримали достовірну інформацію від інших осіб.
Педагогічні працівники:
– Право на захист під час освітнього процесу від будь-яких форм насильства та експлуатації, у тому числі булінгу (цькування), дискримінації за будь-якою ознакою, від пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров’ю;
– Зобов’язані повідомляти керівництво закладу освіти про факти булінгу (цькування) стосовно здобувачів освіти, педагогічних, працівників, інших осіб, які залучаються до освітнього процесу, свідком якого вони були особисто або інформацію, про які отримали від інших осіб, вживати невідкладних заходів для припинення булінгу (цькування).
Психологічна служба та соціально-педагогічний патронаж:
– Соціально-педагогічний патронаж у системі освіти сприяє взаємодії закладів освіти, сім’ї і суспільства у вихованні здобувачів освіти, їх адаптації до умов соціального середовища, забезпечує профілактику та запобігання булінгу (цькуванню), надання консультативної допомоги батькам, психологічного супроводу здобувачів освіти, які постраждали від булінгу (цькування), стали його свідками або вчинили булінг (цькування);
ПРАВИЛА ПОВЕДІНКИ УЧНІВ У КЛАСІ (У ЗАКЛІДІ ОСВІТИ) ДЛЯ ЗАПОБІГАННЯ БУЛІНГУ:
1. Бути толерантним , ввічливим у спілкуванні з учасниками освітнього процесу;
2. Вміти вислухати, не сперечатися;
3. Вирішувати спірні питання дипломатично, коректно;
4. Не проявляти ніяких видів агресії, грубощів, образ до однокласників, інших учасників освітнього процесу;
5. Не приносити до закладу освіти нічого небезпечного;
6. Користуватися мобільними телефонами, дотримуючись Порядку встановленому в закладі освіти.
КІБЕРБУЛІНГ
Кібербулінг або інтернет-мобінг– це сучасна форма агресії, яка набула поширення з появою мобільних телефонів, інтернету. Будь-які її форми мають на меті дошкулити, нашкодити чи принизити людину дистанційно, без фізичного насильства (на відміну відбулінгу). «Зброєю» булера стають соціальні мережі, форуми, чати, мобільні телефони тощо.
На жаль, така форма цькування набирає все більших обертів. Часто діти не розуміють, як можуть захиститися від кібербулінгу. Більш того, батьки самі часто не розуміють, як себе поводити і яким чином захистити дитину. А якщо врахувати швидкість поширення негативу в інтернеті, декому може здатися, що з проблемою нереально впоратися.
Причини кібербулінгу
Причин у агресії безліч, вона може бути вмотивованою чи непередбачуваною. У реальності чи в інтернеті практично однаково розкриваються стосунки «агресор-жертва». Механізм їх взаємодії фактично ідентичний. Так само часто ворожнеча з реального світу переходить у віртуальний. Діти можуть знати, хто знущається над ними в інтернеті. Булінг сьогодні стає кібербулінгом.
Але найстрашніше те, що нападати можуть незнайомці, які переслідують свої мерзенні цілі. В інтернеті дуже просто бути анонімним, що підвищує шанси стати жертвою знущання, бо анонімність передбачає безкарність.
Залякування може відбуватися у будь-яку годину доби та в будь-якому місці. Найгірший сценарій, коли це трапилось у момент самотності дитини. Адже може здатися, що виходу немає.
Різновиди кібербулінгу
Використання особистої інформації – викрадення паролів від приватних сторінок, електронної пошти для подальших погроз чи розповсюдження спаму.
Анонімні погрози– анонім надсилає листи погрозливого змісту довільного або цілеспрямованого характеру, особлива ознака – наявність ненормативної лексики та груба мова.
Телефонні дзвінки з мовчанням. Не тільки погрози лякають. Мовчання чи жахання в слухавку бентежать дитину, вона не знає як і, головне, від чого потрібно захищатись.
Переслідування– це може бути елемент фізичного переслідування, залякування досягається шляхом розсилки повідомлень на електронну пошту чи телефон. Шкідники можуть збирати інформацію про жертву, слідкуючи за її повідомленнями в соцмережах – фото, селфі з місця подій, розповіді про своє життя.
УВАГА! СВІДОМО ТА ВІДПОВІДАЛЬНО ОЦІНЮЙТЕ ВСЕ, ЩО ВИКЛАДАЄТЕ ДО МЕРЕЖІ! ВСЕ МОЖЕ БУТИ ВИКОРИСТАНИМ ПРОТИ ВАС.
Тролінг– розміщення провокаційних повідомлень в мережі для привернення уваги та збудження активності, що може спричинити конфлікт (флеймінг).
Хепі-слепінг (happy slapping)– насильство заради розваги, актуальне здебільшого для фізичного цькування, проте в інтернеті також актуально, коли мова йде про моральне насильство. Яскрава особливість – звичка знімати насильство на камеру для подальшого розповсюдження в мережі.
Сексуальні посягання– з появою інтернету сексуальні збочення вийшли на новий рівень. Педофіл, замаскувавшись під фейковим ім’ям чи прикинувшись другом батьків, може запросити дитину на зустріч чи вивідати в неї час та місце, коли вона буде сама.
Як виявити ознаки кібербулінгу
Кібермоббінг має декілька проявів, жоден з яких не можна ігнорувати:відправка погрозливих та образливого змісту текстових повідомлень;
- відправка погрозливих та образливого змісту текстових повідомлень;
- розповсюдження (спам) відео та фото порнографічного характеру;
- троллінг (надсилання погрозливих, грубих повідомлень у соціальних мережах, чатах чи онлайн-іграх);
- демонстративне видалення дітей зі спільнот у соцмережах, з онлайн-ігор;
- створення груп ненависті до конкретної дитини;
- пропозиція проголосувати за чи проти когось в образливому опитуванні;
- провокування підлітків до самогубства чи понівечення себе (групи смерті типу “Синій кит”);
- створення підробних сторінок у соцмережах, викрадення даних для формування онлайн-клону;
- надсилання фотографій із відвертим зображенням (як правило, дорослі надсилають дітям);
- пропозиції до дітей надсилати їх особисті фотографії відвертого характеру та заклик до сексуальних розмов чи переписок за допомогою месенджерів.
ПАМ’ЯТКА ДЛЯ ЗАХИСТУ ВІД КІБЕРБУЛІНГУ
ЗДІЙСНЮЙТЕ БАТЬКІВСЬКИЙ КОНТРОЛЬ. РОБІТЬ ЦЕ ОБЕРЕЖНО З ОГЛЯДУ НА ВІКОВІ ОСОБЛИВОСТІ ДІТЕЙ (ДЛЯ МОЛОДШИХ – ОБМЕЖТЕ ДОСТУП ДО СУМНІВНИХ САЙТІВ, ДЛЯ СТАРШИХ – ЧАС ВІД ЧАСУ ПЕРЕГЛЯДАЙТЕ ІСТОРІЮ БРАУЗЕРУ).
ЗАСТЕРІГАЙТЕ ВІД ПЕРЕДАЧІ ІНФОРМАЦІЇ У МЕРЕЖІ. ПОЯСНІТЬ, ЩО Є РЕЧІ, ПРО ЯКІ НЕ ГОВОРЯТЬ ЗІ СТОРОННІМИ: ПРІЗВИЩЕ, НОМЕР ТЕЛЕФОНУ, АДРЕСА, МІСЦЕ ТА ЧАС РОБОТИ БАТЬКІВ, ВІДВІДУВАННЯ ШКОЛИ ТА ГУРТКІВ – МАЮТЬ БУТИ ЗБЕРЕЖЕНІ У СЕКРЕТІ.
НАВЧІТЬ КРИТИЧНО СТАВИТИСЯ ДО ІНФОРМАЦІЇ В ІНТЕРНЕТІ. НЕ ВСЕ, ЩО НАПИСАНО В МЕРЕЖІ – ПРАВДА. ЯКЩО Є СУМНІВИ В ДОСТОВІРНОСТІ – ХАЙ ЗАПИТУЄ У СТАРШИХ.
РОЗКАЖІТЬ ПРО ПРАВИЛА ПОВЕДІНКИ В МЕРЕЖІ. В ІНТЕРНЕТІ ВОНИ ТАКІ САМІ, ЯК І В РЕАЛЬНОСТІ, ЗОКРЕМА, ПОВАГА ДО СПІВРОЗМОВНИКІВ.
СТАНЬТЕ ПРИКЛАДОМ. ОВОЛОДІЙТЕ НАВИЧКАМИ БЕЗПЕЧНОГО КОРИСТУВАННЯ ІНТЕРНЕТОМ, ВИКОРИСТОВУЙТЕ ЙОГО ЗА ПРИЗНАЧЕННЯМ, І ВАШІ ДІТИ РОБИТИМУТЬ ТАК САМО.
Якщо дитина потерпає від знущань кібербулера, їй буде дуже складно зізнатися у цьому батькам чи ще комусь. На це є декілька причин:
- страх, що дорослі не зрозуміють сенсу проблеми;
- страх бути висміяним через буцімто незначну проблему;
- страх бути покараним чи що постраждає хтось рідний за «донос» на булера, особливо, якщо цькування зайшли далеко і дитина під контролем агресора;
- страх з’ясувати, що «сам винен» і знущання цілком справедливі.
Як бачите, в основі всіх причин мовчання лежить страх за себе чи близьких. У свою чергу це є наслідком заниженої самооцінки.
Боротьбу з кібербулінгом ускладнює безкарність в інтернет-просторі, коли кожен може видати себе за будь-кого, не відповідаючи за наслідки дій. Найкраще що можуть зробити батьки та вчителі – виховувати в дитині упевненість в собі, розказувати їй про небезпеку, будувати довірливі відносини. Тоді у разі виникнення такої негативної ситуації хлопчик чи дівчинка одразу ж звертались по допомогу дорослих, або ж не реагували на негатив.
Фізичне насильство – це 1. штовхання 2. ляпаси, стусани і удари 3. шпурляння предметів 4. погроза зброєю або поранення 5. перешкода при спробі вийти з будинку 6. коли зовні закривають в приміщенні 7. залишають в небезпечних місцях 8. коли він/вона відмовляється допомогти, а ви хворі, поранені або вагітні 9. перешкоджає при спробі звернутися за медичною допомогою 10. не дає заснути вночі 11. відмовляється купувати продукти харчування й інші, необхідні для родини товари 12. псує ваше майно 13. ображає дітей |
Психологічне насильство – це 1. погрози, знущання, образи та приниження 2. коли він/вона вас критикує 3. кричить і/або кривдить 4. ігнорує ваші почуття 5. піднімає на сміх ваші переконання 6. кривдить ваших родичів і друзів для того, щоб прогнати їх 7. забороняє виходити на роботу 8. відмовляється виходити з вами на люди 9. перешкоджає вам підтримувати відносини з родичами й друзями 10. не дає користуватися телефоном 11. принижує на публіці |
Сексуальне насильство – це 1. примушування до сексу – навіть коли ви одружені чи у відносинах 2. коли з вами поводяться як із сексуальним об’єктом 3. коли він/вона змушує роздягатися 4. займається сексом з особливою 5. змушує вступати в статеві відносини після побоїв 6. проявляє виняткові ревнощі й 7. змушує дивитися й/або повторювати порнографічні дії |
Економічне насильство – це 1. шантаж, погрози не давати гроші 2. змушувати щось робити за гроші – навіть коли ти не заробляєш або маєш фінансові труднощі 3. вимога детальних звітів, як і на що витрачаються гроші 4. прийняття грошових і фінансових рішень без вашого відома або згоди 5. пряма заборона працювати чи, навчатись або дії, спрямовані на те, щоб ви не змогли працювати або вчитися 6. витрачання грошей виключно на себе, відмова в наданні грошей на оплату рахунків, їжу, речі для дітей тощо 7. крадіжки грошей або матеріальних цінностей у партнера й експлуатація власності партнера заради власної вигоди |
2023 р. – ЗАХОДИ парламенту старшокласників – https://www.facebook.com/school42lviv/
ВАЛЕНТИНКА НА ПЕРЕДОВУ від діток з ООП.
https://www.facebook.com/photo?fbid=119023101102922&set=pcb.119023214436244
Листівки для наших ЗАХИСНИКІВ.-2023
https://www.facebook.com/photo/?fbid=2106972549491540&set=pcb.2106973392824789
https://www.facebook.com/photo?fbid=2065806963610584&set=pcb.2065808476943766
“Тиждень безпеки руху”
Захід “ПАМ’ЯТАЙ!!! Голодомор -90 років, геноцид нації!!! ”
Свято “Гідності і Свободи!”
Флеш-моб”Хустка – код нації”
Відзначення Дня ЗСУ у школі.
Майстер-класи з батьками- Стрітенська свічка.
https://www.facebook.com/photo/?fbid=113494711655761&set=pcb.113499484988617
1 Коментар