У закладі освіти навчається семеро учнів з особливими освітніми потребами.
- «Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України щодо організації навчання осіб з особливими освітніми потребами» від 21 липня 2021 р. № 765;
- «Порядок організації інклюзивного навчання у закладах загальної середньої освіти» від 15 вересня 2021 р. № 957.
Умови доступності закладу освіти для навчання осіб з особливими освітніми потребами
В СЗШ № 42 м. Львова створені сприятливі умови для навчання дітей з особливими освітніми потребами, а саме:
- заклад повністю забезпечений необхідними навчальними площами;
- у наявності пандус;
- виконано поточний ремонт класних кімнат.
Усі основні приміщення закладу мають природне освітлення. Світло на робочі місця падає ліворуч. При оздоблені навчальних приміщень враховано такі вимоги: стіни світлих тонів; меблі, парти – кольору натурального дерева; стелі, віконні рами – білі. Розташування меблів і обладнання, декоративних рослин сприяє максимальному використанню денного світла і рівномірному освітленню приміщень. З вересня по травень у приміщеннях рівень освітлення підвищується за допомогою штучного освітлення. У закладі дотримується повітряно – тепловий режим. Приміщення обладнані системами центрального опалення та вентиляції, що забезпечують сприятливі мікрокліматичні умови внутрішнього середовища. Чистота повітря у закладі забезпечується регулярністю вологого прибирання, використанням всіх видів провітрювання (наскрізне, кутове, однобічне).
Навчальні меблі класних кімнат відповідають віковим та морфофункціональним особливостям дітей, враховується специфіка навчально – виховного процесу.
Шкільна та пришкільна території підтримуються в належному стані.
В закладі відкриті класи для навчання осіб з особливими освітніми потребами. Створені умови для навчання дітей відповідно до індивідуальної програми розвитку та з урахуванням їхніх індивідуальних потреб і можливостей. Учням надаються психолого – педагогічні та корекційно – розвиткові послуги( у навчальному закладі працюють соціальний педагог, практичний психолог, асистент вчителя).
Інклюзивна освіта – це система освітніх послуг, що ґрунтується на забезпеченні основного права дитини на освіту та права навчатися за місцем проживання, що передбачає навчання дитини з особливими освітніми потребами в умовах закладу загальної середньої освіти.
Метою інклюзивного навчання є покращення навчального середовища, в якому вчитель і учні відкриті до різноманіття, де гарантується забезпечення потреб учнів і повага до їх здібностей та можливостей бути успішними.
Інклюзивна освіта –
· Створення позитивної атмосфери.
· Командний підхід.
· Індивідуалізація освітнього процесу.
· Адаптація та модифікація.
· Підготовка педагогів.
· Ефективне залучення членів родини.
Інклюзивне навчання – це комплексний процес на основі застосування особистісно орієнтованих методів навчання з урахуванням індивідуальних особливостей навчально-пізнавальної діяльності таких дітей на основі Концепції розвитку інклюзивної освіти (наказ МОНУ від 1 жовтня 2010 р. № 912)
3gzrd0