Обрати сторінку

 

Рекомендації психолога батькам учнів з підвищеним рівнем тривожності

  1. Дотримуйтеся позитивної моделі виховання: емоційне тепле ставлення батьків, постійна щира увага до потреб та інтересів дитини, не ігноруйте  почуттів дитини.
  1. Не акцентуйте уваги на невдачах.
  2. Давайте право на помилку.
  1. Не порівнюйте дитину з оточенням, лише із самою собою, з власним результатом.
  1. Оцінюйте тільки дію, вчинок, а не всю особистість.
  1. Не соромте прилюдно, не принижуйте гідності, не вимагайте прилюдного каяття.
  1. Не ставте завищених вимог.
  1. Намагайтесь знизити значущість ситуації перевірки знань, відмовитися від порівняння себе з іншими і бажання бути вищим.
  1. Заздалегідь готуйте дитину до життєвих змін і важливих подій.
  1. Не намагайтеся підвищити працездатність такої дитини, описуючи майбутні труднощі в чорних фарбах. Наприклад, підкреслюючи, яка серйозна контрольна на неї чекає.
  1. Допомогти дитині подолати почуття тривоги можна за допомогою обіймів, поцілунків, погладжування по голові, тобто тілесного контакту. Це важливо не тільки для малюка, але і для школяра.

РЕКОМЕНДАЦІЇ БАТЬКАМ ПЕРШОКЛАСНИКІВ     

1.Вранці будіть дитину спокійно.
2. Не відправляйте дитину до школи без сніданку
3.Відправляючи дитину до школи, побажайте їй успіхів
4.Зі школи зустрічайте дитину спокійно
5.Якщодитина збуджена і хоче з вами чимось поділитись, не відмовляйте їй у цьому, вислухайте.
6. Коли дитина замкнулась, щось її турбує, не наполягайте на поясненні її стану, хай заспокоїться, тоді вона все сама розкаже.
7. Зауваження вчителя вислуховуйте без дитини.
8. При спілкуванні з дитиною не вживайте вислову: «Якщо ти будеш добре вчитись, то…».                                        9.Протягом дня знайдітьчас для спілкування з дитиною.
10. У сім’ї повинна бути єдина тактика спілкування всіх дорослих з дитиною. 
11. Завжди будьте уважними до стану здоров’я дитини, коли щось турбує її.
12. Пам’ятайте, що діти люблять казки, особливо перед сном,  лагідні слова. Це їх заспокоїть, зніме денне напруження, допоможе спокійно заснути і відпочити.

РЕКОМЕНДАЦІЇ БАТЬКАМ П’ЯТИКЛАСНИКІВ

В  АДАПТАЦІЙНИЙ ПЕРІОД

  • Обов’язковий прояв батьками інтересу до школи, класу, в якому вчиться дитина, до кожного прожитого нею шкільного дня. Неформальне спілкування зі своєю дитиною після шкільного дня.
  • Неприпустимість фізичних засобів впливу, залякування, критики на адресу дитини, особливо в присутності інших (членів родини, однолітків).
  • Врахування темпераменту дитини в період адаптації до шкільного навчання. Повільні й нетовариські діти набагато довше звикають до класу, швидко втрачають до нього інтерес, якщо відчують з боку дорослих і однолітків насильство, сарказм і жорстокість.
  • Надання дитині самостійності в навчальній роботі й організація обгрунтованого контролю за її навчальною діяльністю.
  • Заохочення дитини, і не тільки за успіхами у навчанні. Моральне стимулювання досягнень дитини.
  • Розвиток самоконтролю, самооцінки й самодостатності дитини. Відомий педагог і психолог Симон Соловейчик в одній зі своїх книг опублікував правила, які допоможуть батькам підготувати дитину до самостійного життя серед однолітків у школі під час адаптаційного періоду. Батькам необхідно пояснити ці правила дитині та з їхньою допомогою готувати дитину до дорослого життя:
  • Регулярно розмовляйте з учителями вашої дитини про її успішність, поводження та взаємини з іншими дітьми. Навіть якщо немає особливих приводів, для занепокоєння, консультуйтеся з учителем не рідше, ніж раз на місяць.
  • Допомагайте дитині виконувати домашні завдання,але не робіть їх самі. Установіть спеціальний час для виконання домашнього завдання і стежте за виконанням цих настанов, що допоможе вам сформувати позитивне ставлення до навчання.
  • Допоможіть дитині відчути інтерес до того, що викладають у школі. З’ясуйте, що взагалі цікавить вашу дитину, а потім установіть зв’язок між її інтересами й предметами, що вивчають у школі.
  • Особливі зусилля докладайте для того, щоб підтримувати спокійну й стабільну атмосферу вдома, коли в шкільному житті дитини відбуваються зміни.
  • За будь–якої можливості намагайтеся уникнути значних змін  або порушень у домашній атмосфері протягом першого півріччя. Спокій домашнього життя  дитини допомагає їй ефективніше розв’язувати проблеми в школі.