
- Діти – основа сім’ї. У процесі виховання враховуйте індивідуальні особливості розвитку дитини.
2. Не ображайте, не бийте, не принижуйте дитину. Пам’ятайте, навчання – це радість ( негативні емоції не сприяють засвоєнню матеріалу, вбивають бажання вчитися). Криком ви нічого не зміните.
3.Знайдіть час для бесіди з дитиною. Під час спілкування не реагуйте бурхливо, не засуджуйте, а будьте тактовними, толерантними у вираженні своїх суджень, думок. Намагайтеся контролювати режим дня дитини.
4.Пам’ятайте, що дитина – це ваше відображення ( грубість породжує грубість, крик – крик, а взаєморозуміння і доброзичливість – добро і злагоду в сім’ї ). Запитайте себе: «Чи хочу я, щоб моя дитина була схожа на мене?»
5. Дитина – це цілий світ, сприймайте її як цілісну особистість, дорослу людину, яка має свої права ( на навчання, відпочинок тощо ) і певні обов’язки (вчитися, дотримуватись правил для учнів).
6. Якщо ви помітили, що у дитини «важкий» період, тоді підтримайте її.
7.Не віддаляйте дитину від себе – знайдіть час поговорити, зрозуміти, згадати себе в її віці, допоможіть, якщо потрібно, лагідним добрим словом.
8.Не шкодуйте ніжних слів, будуючи стосунки з власною дитиною.
9. Ви дали дитині життя, тож допоможіть зорієнтуватися у бурхливому морі життєвих подій.
10. Приймайте та любіть дитину такою, якою вона є.
Щоварто знати і робити батькам, чиї діти стали жертвами булінгу?
· Відмовитись від двох крайнощів: стратегії «вирішити все і відразу» – коли батьки йдуть розбиратись з дітьми чи вчителями, і в процесі застосування образ чи фізичного насилля з жертв перетворюють у кривдників. Друга крайність – це ж діти, самі розберуться. Комплекс жертви формується на все життя і дитина може стати патологічною жертвою і у виші, і в робочих колективах.
· Вислухати дитину і заспокоїти її. Дитина має зрозуміти, що проблема вирішиться. І що її вини у цькуванні немає.
· Обговорити проблему з третіми особами (іншими батьками, вчителями) – без претензій та відстоювання своєї точки зору. Дитина може гіперболізувати або перекручувати ситуацію. І насправді в проблемі вона не жертва, а кривдник.
· Звернутись до вчителя, обговорити та стимулювати його провести відповідні виховні години з дітьми.
· Написати заяву на директора, який і має збирати і відповідну комісію, яка розглядатиме проблему, і сформує звернення до поліції.
· Не боятись звертатись до психолога.
а) до сімейного психолога – часто проблема дитини лежить у стосунках у сім’ї. Вона може калькувати чиюсь роль;
б) до дитячого – особливо, якщо дитина давно є жертвою у своїй групі.
· Незалежно від дій, що будуть застосуванні у школі, сприяти підвищенню самооцінки дитини, у тому числі й через створення для неї додаткових соціальних середовищ (інші групи спілкування – наприклад, якісь секції чи гуртки).
· Переведення дитини до іншої школи/класу – це крайнім метод. Але завжди варто розуміти, що неподолання сформованої моделі поведінки жертви, призведуть до того, що дитину можуть цькувати і в інших класах.
БЕЗПЕЧНЕ ОСВІТНЄ СЕРЕДОВИЩЕ
ТА ФОРМУВАННЯ ПОВЕДІНКИ ДІТЕЙ В ІНТЕРНЕТІ
Створення безпечного освітнього середовища, зокрема в інтернеті, формування навичок цифрової грамотності та поведінки у дітей у всесвітній мережі є важливими завданнями.
Зокрема, на сайті МОН можна знайти розділ “Безпека дітей в Інтернеті” для підвищення рівня обізнаності батьків і вчителів.
Крім того, діють телефони “гарячих ліній”, за якими діти можуть отримати психологічну підтримку в разі, якщо вони потрапили в ризиковані для здоров’я ситуації, зокрема випадки, пов’язані із соціальними мережами.
- Національна дитяча гаряча лінія: 0-800-500-225(безкоштовно зі стаціонарних), 116111 (безкоштовно з мобільних).
- Безкоштовна цілодобова гаряча лінія для жертв домашнього насильства – 15-47.
- Безкоштовна Національна гаряча лінія з попередження домашнього насильства –
116-123.
На платформі цифрової освіти ДІЯ також можна знайти освітній Серіал для батьків “Безпека дітей в інтернеті” про те, як уберегти дітей онлайн від шкідливих матеріалів, кібербулінгу, суїцидальних інтернет-спілок, сексуального насильства.
На сайті Міністерства цифрової трансформації оприлюднено онлайн-посібник “COVID-19. Поради з безпеки онлайн для батьків та опікунів”. У ньому розміщена інформація про найбільш актуальні проблеми віртуального життя дітей, способи розв’язання проблем та захист дітей онлайн під час карантину.
Протидія вербуванню молоді спецслужбами країни-агресора, запобігання підпалам,терактам, диверсіям.
QR-шеринг документів у ДІЯ
Картка платника податків (РНОКПП). Код дійсний до 14.04.2026
Паспорт громадянина України у вигляді ID-картки або біометричний закордонний паспорт. Код дійсний до 14.04.2026 Посвідчення ветерана або учасника бойових дій. Код дійсний до 14.04.2026
Довідка про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи (ВПО). Код дійсний до 14.04.2026
Е-посвідка на тимчасове проживання. Код дійсний до 14.04.2026
Документ про освіту. Код дійсний до 14.04.2026
Актовий запис про шлюб. Код дійсний до 14.04.2026
Актовий запис про народження дитини. Код дійсний до 14.04.2026